onsdag 7. januar 2015

Funnet sin plass !

Jeg er glad i å ommøblere og skifte ut møbler...men noen møbler kjenner man bare at man skal ha...Som de jeg viser idag :) For flere år siden kom jeg over dette gamle norske skapet på Finn. I dag skjønner jeg egentlig ikke at jeg stoppet opp ved den annonsen engang, for det var ikke mye man kunne få ut av den. Husker skapet var avbildet i sine to deler og var den gang malt og lasert i rustrødt...Har i dag gått ut av telling hvor mange strøk hvitt det har fått fram til i dag...:)Men da var det vel en mening med at nettopp jeg skulle ha det da :) Det har aldri vært noe tvil om at dette hører huset til nå og er nok også mitt favorittmøbel i hele huset.

Men en annen skatt har nå funnet sin plass her hjemme....skapet jeg hadde i min butikk. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg kunne solgt det der ute...men jeg har klart å holde på det hele tiden og har ikke vært i nærheten av å falle for fristelsen....Det kom inn her rett før jul og fant sin plass med engang :)
Skapet er fra Danmark og anslås å være fra 1920-30 tallet. De fleste møbler vi har er fra denne tiden , Den gang hadde de sansen for å gjøre vakre møbler altså....



Lune og behaglige tekstiler setter sitt preg..

Vi stortrives fortsatt med sofaen , et vakkert og ganske behagelig møbel har det vist seg å være :)
Med litt vår på kjøkkenbenken går oppvasken litt...lettere.....: ) Er glad i å gjøre det koselig akuratt her....


Håper alle har hatt en fin start på denne uken...

                                      KLEM VIBEKE
                                  Som også nå også kooooser seg på Instagram
                                                     meg finner du her :
                                           http://instagram.com/vibekedesign/


15 kommentarer:

  1. Your white cabinets are gorgeous as is the rest of your home. Love the coziness of the plaid throws and furs.
    Mary Alice

    SvarSlett
  2. Love your design and photos. Absolutely stunning! xoxo, Alexandra

    SvarSlett
  3. Beautiful pictures:-)
    Absolutely amazing:-)
    Your blog is always full of great inspirations. I love it.
    Greetings:-)
    Anita

    SvarSlett
  4. You have such a beautiful home, Vibeke! You've got some great furniture pieces. I love both the cabinets. They have some great detailing on them.

    SvarSlett
  5. Your pictures are divine. I just received 2 long hair white lamb skins for Christmas and I love their look and comfort.
    Jo

    SvarSlett
  6. Ha en riktigt härlig dag och tack för all inspiration!
    Kram/Lena

    SvarSlett
  7. I love your big furniture pieces....
    thank you for sharing your home with us.

    blessings
    barb

    SvarSlett
  8. Elsker dit smukke hjem og din stil, men hvad gør du med de "kedelige" ting i køkkenet, som brødrister, kaffemaskine, foodprocessor og sådan noget?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Lone : ) Jeg er nok opptatt av å kamuflere slike ting.....så hos oss står alt inni skapene våre.Dette er ting vi ikke bruker så ofte så da er det greit å ta det fram når det trengs :) klem

      Slett
  9. Bägge skåpen är jättefina, och det är
    roligt och möblera om efter jul. Gillar alla
    dina grå inslag, ska bli mer grått här också.
    Och jättemysig soffhörna.
    Kramar/AM

    SvarSlett
  10. De vakreste bilder. Ønsker deg en riktig fin dag :-)

    SvarSlett
  11. Ooh it's so beautiful! I love it!!!!!

    SvarSlett
  12. Your cabinets are so beautiful, Vibeke! I wouldn't want to sell that cabinet either!

    SvarSlett
  13. So pretty. I love how warm it all looks even though it is white. You prove the white doesn't have to be stark and cold. Gorgeous.

    SvarSlett
  14. Så vackert!

    Milla

    SvarSlett